تکذیبیه هیآت ثارالله بر پلاکارد نصب شده ازطرف استانداری قم

بسمه تعالی

با توجه به تخریب نماد کعبه در شهر مقدس قم از سوی استانداری محترم و نصب پلاکاردی در خیابان چهارمردان مبنی بر تشکر از هیئت ثارالله قم  و مسئول آن جناب آقای بهاءالدینی – یار دیرین حضرت امام (ره )- به جهت همکاری در این امر، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی لازم بذکر می باشد:

۱-  متأسفانه تخریب این بنا بدون هماهنگی قبلی بوده و در زمان تخریب، رایزنی ها جهت به تأخیر انداختن این امر به جایی نرسید.

2014-03-29-492-168x300

2-  مکان فوق الذکر بیش از ۳۰ سال قدمت داشته و توسط کسبه قدیمی و خوشنام خیابان چهارمردان وخیرین جهت بزرگداشت شعائر مذهبی از جمله نیمه شعبان مورد استفاده قرار می گرفت. حضرت امام (ره )، مقام معظم رهبری (دام ظله) و مراجع عظام (دامت برکاتهم) در جریان این فعالیت ها بوده اند و این نماد با شکوه همواره مورد حمایت و عنایت دولتهای قبلی از ابتدای انقلاب تا به حال قرار داشته است.

۳-  چنانچه وجهی منطقی در تخریب این بنا وجود داشت، حتماً هیئت ثارالله با هماهنگی وهمکاری ارگان های زیربط نسبت به جمع آوری وزین و محترمانه آن مبادرت می نمود.

۴-  واضح و بدیهی است که اقدام به شکستن درب و غصب اموال سرمایه ای هیئت از آن مکان به نحوی حرمت شکنانه و تخریب این بنای فرهنگی و ارزشی بدون اطلاع قبلی، در ایام تعطیلات نوروز ، در شامگاه جمعه(۱ نیمه شب) و با حضور  جناب استاندارمحترم ، خلاف قانون، و نصب پلاکارد فوق الذکر نیز از مصادیق نشر اکاذیب است.

2014-03-29-490

۵-  امید است اینگونه تخریب ها با این سبک و سیاق و در سالی که بناست مسایل فرهنگی مورد عنایت بیشتر دولت تدبیر و امید قرار بگیرد، مقدمه برخورد با فعالیتهای هیئات مذهبی نباشد.

روابط عمومی هیئت ثارالله قم

                                                                                                                     علی محمدزاده

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *